000 | 03714cam a22005054i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 006513003 | ||
003 | FI-MELINDA | ||
005 | 20210324101006.0 | ||
008 | 131121s2014 fi |||||||||||||||0|fin|| | ||
020 | _a9789518515329 | ||
035 | _a(FI-MELINDA)006513003 | ||
040 |
_aFI-NL _cFI-Gmc |
||
041 | 0 | _afin | |
042 | _afinb | ||
072 | 7 |
_a89 _2kkaa |
|
080 | _a78 | ||
084 |
_a78.11 _2ykl |
||
100 | 1 |
_aLindgren, Minna, _ekirjoittaja. |
|
245 | 1 | 0 |
_aSinfoniaanisin terveisin : _bkirjekurssi klassisen musiikin maailmaan / _cMinna Lindgren & Olli Löytty. |
246 | 3 | 0 | _aKirjekurssi klassisen musiikin maailmaan |
260 |
_aHelsinki : _bTeos, _c2014 _e(Juva : _fBookwell) |
||
300 |
_a272 s. ; _c20 cm. |
||
505 | 0 | _a1. Keski-ikäisen suomalaismiehen tietämättömyydestä ;" Mikä olikaan kysymyksesi?" ; 2. Sävellysten oudoista nimistä ; "Älä piittaa nippelitiedosta" ; 3. Bassolinjoista ja barokista ; "Barokki on tietenkin kovin laaja käsite" ; 4. Musiikin kuuntelemisen motiiveista ; "Pelkkä uteliaisuuskin on riittävä lähtökohta" ; 5. Bob Dylanista ja Cecilia Bartolista ; "Klassinen musiikki on perinteisiin vahvasti sidottua" ; 6. Lapsuuden kokemuksista ja musiikkikasvatuksesta ; "Oppimisen ilon voi tappaa monella tavalla" ; 7. Vanhemmista ja vastuuttomuudesta ; "Ei ole olemassa epämusikaalisia ihmisiä" : 8. Älyllisyydestä ja kulttuurivaihdosta ; "Ensikosketus lienee useimmiten tunnekuohuinen elämys" ; 9. Vapaudesta ja rytmistä ; "Minusta luovuutta yli-ihannoidaan ; 10. Nautinnollisista aistimuksista ja svengistä ; "Tästä pääsemmekin Sibeliuksen viulukonserttoon ; 11. Taituruudesta ja mahtipontisuudesta ; "Kansanmusiikkikin on varsin universaalia" ; 12. Sibelius-hemmosta ja vielä universaalisuudesta ; "Tässä on nimittäin mies, jonka itsekritiikki ei pettänyt" ; 13. Kansanlauluista ja kansainlauluista ; "Klassinen musiikki on ennen kaikkea elävää musiikkia" ; 14. Hiljaisuudesta ja kansallistunteesta ; "Hän liikuttaa sinussa jotain" ; 15. Taiteen aihealueista ja tulkinnoista ; "Toinen asia in sitten se, mitä taiteilija on tarkoittanut ; 16. Viulunsoiton konventioista ja vielä tulkinnoista ; "Ongelmahan on se, että musiikissa ei ole sanoja" ; 17. Sanallistamisesta ja oikeamielisyydestä ; "Voitte pukeutua konserttiin niin kuin haluatte" ; 18. Konserttikokemuksesta ja ikäjakaumasta ; "Suomessa on julkisin varoin tuettu taide-elämä" ; 19. Kapinamielisistä käyrätorvisteista ja mangusteista ; "Mikä tahansa loogisesti perusteltu analyysi on oikea" ; 20. Orkesterin hierarkioista ja taas kerran älyllisyydestä ; "Klassinen musiikki on laji, joka vaatii keskittymiskykyä ; | |
505 | 0 | _a21. Älyn ja tunteen mysteeristä sekä kamarimusiikista ; "Tomppeli ja outo ihminen ovat kaksi aivan eri asiaa ; 22. Instrumenttien vaikeudesta ja vireestä ; "Aina ei tarvitse kokea jotain ekstreemiä" ; 23. Ymmärtämisestä ja kapellimestarin poissaolosta ; "Ehkä vielä yhden ohjeen annan sinulle" ; 24. Kaikesta opitusta ja Neil Youngista. | |
600 | 1 | 4 | _aLindgren, Minna. |
600 | 1 | 4 | _aLöytty, Olli. |
650 | 7 |
_akirjeenvaihto _2ysa |
|
650 | 7 |
_amusiikki _2ysa |
|
650 | 7 |
_ataidemusiikki _2ysa |
|
650 | 7 |
_akuuntelutottumukset _2ysa |
|
650 | 7 |
_amusiikinhistoria _2ysa |
|
650 | 7 |
_ataidefilosofia _2ysa |
|
650 | 7 |
_amusiikkifilosofia _2ysa |
|
650 | 7 |
_ataidemusiikki _2musa |
|
650 | 7 |
_abrevväxling _2allars |
|
650 | 7 |
_amusik _2allars |
|
650 | 7 |
_akonstmusik _2allars |
|
650 | 7 |
_alyssnarvanor _2allars |
|
650 | 7 |
_amusikhistoria _2allars |
|
650 | 7 |
_akonstfilosofi _2allars |
|
650 | 7 |
_amusikfilosofi _2allars |
|
700 | 1 |
_aLöytty, Olli, _ekirjoittaja. |
|
901 |
_aMU20140320 _5FENNI |
||
942 | _cKI | ||
999 |
_c9421 _d9421 |